"Wij willen de gezonde fastfoodketen van Europa worden"
Foodmaker
#gezond

Foodmaker reikt gezondheid aan

Wat betekent gezonde groei voor jou en wat mogen we daarbij niet uit het oog verliezen?

Met the Foodmaker hebben we een duidelijke missie van de nudging-formule: reik gezondheid aan. Hoe meer mensen gezondheid omarmen, hoe beter voor ons allemaal.

Voor mij is het heel belangrijk dat kinderen op scholen een gezonde oplossing hebben, alsook de mensen op bureaus of onderweg. Wij willen die keuze aanbieden op verschillende plaatsen, zodat het gemakkelijker wordt om voor je gezondheid te zorgen.

Wie ben je en waar wil je naartoe met jouw idee?

Ik ben Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker.

We hebben een eigen bioveld én eigen keuken voor onze restaurants. Daarnaast verdelen wij ook maaltijden aan de airlines, bijvoorbeeld Brussels Airlines alsook voor de Delhaizes met de saladebarren. We hebben verschillende partnerships doorheen Europa.

De basis is altijd hetzelfde: gezonde voeding op basis van groente. Met groente kun je een heel restaurant vullen, dat bewijzen we hier.

"Wij willen de gezonde fastfoodketen van Europa worden"
Waarom heb je beslist om die richting uit te gaan? Welke stappen heb je reeds gezet?

Mijn overgrootvader was groentehandelaar, mijn moeder had een groentegroothandel, en heeft dan groentesalades gemaakt.

Dus voor mij was de volgende stap naar maaltijden op basis van groenten. En zo ben ik tot ons restaurant gekomen: The Foodmaker. Uw lichaam heeft groente, vitaminen, mineralen en vocht nodig, en geen andere rommel. Met een Foodmaker geef je je lichaam energie, en dat is wat een mens nodig heeft.
Ik heb nog nooit iemand geweten die na een Foodmaker ongezonder of ongelukkiger was.

Wat zijn de concrete doelstellingen van jouw idee en hoe plan je die aan te pakken?

Na de coronacrisis gaan we echt inzetten op expansie. We verdubbelen in Nederland, alsook in Parijs. Ook in België gaat men ons meer zien: er komen 250 extra saladebarren in een Delhaize, en daarnaast hebben we de ambitie elke maand een nieuw restaurant open te doen. Dus de groei staat heel duidelijk op ons programma.

Wanneer is jouw idee geslaagd?

Wij willen graag de gezonde McDonalds worden, zeker in Europa. Ik vind dat ook een mooi referentiekader: dus als we de wereld wat mooier kunnen maken en dat iedereen gezond eet en evenveel maaltijden nuttigt als bij McDonalds dan zal ik heel blij zijn, en dan helpen we aan een betere toekomst voor iedereen.

____________________________________________________________________________________________________

Heb jij ook een concreet plan of sterke visie om onze maatschappij op een duurzame, gezonde of digitale manier te laten groeien? Deel jouw idee en kom in contact met potentiële partners die je hierbij kunnen ondersteunen.

Meer weten
over dit project?
Bezoek de website