Ismaël investeerde in de diversificatie van zijn team - een win-win voor de hele onderneming
Ismaël Ben-Al-Lal ziet alleen maar voordelen aan meer vrouwen op de werkvloer. Want die diversiteit zorgt ervoor dat ze als bedrijf veel beter scoren en dat iLumen BVBA een veel betere weerspiegeling is van hun klanten. Wij gingen met hem in gesprek tijdens International Women's Day in een panel.
"Als bedrijf moet je altijd kijken naar wie je klanten zijn. Je hebt een bepaalde doelgroep en die wil je zo groot en breed mogelijk houden. Vroeger bestond ons marketingteam enkel uit mannen. Onze markt bekeken we ook als 'mannenwereld', omdat we heel technische producten aanbieden. Op een gegeven moment hebben we geïnvesteerd in onze marketingafdeling en ervoor gezorgd dat we 50% diversiteit konden creëren. En daarna hebben we een interessante vaststelling kunnen doen, namelijk dat onze doelgroep ook breder, diverser is geworden. Onze organisatie is nu een weerspiegeling van onze klanten. Als je heel concreet kijkt naar onze kost per acquisitie (i.e. de marketingkost voor een nieuwe klant), dan zien we dat die kost lager is én dat we een breder publiek bereiken."
"Met de diversificatie van ons team hebben we andere, nieuwe inzichten gekregen. Waar we eerst hoofdzakelijk focusten op het product kijken we nu ook naar andere praktische aspecten, het esthetische alsook de veiligheid. Die diversiteit zorgt er dus gewoon voor dat we als bedrijf beter scoren waardoor we sneller kunnen groeien. Ik zie het echt als een win-win situatie."
____________________________________________________________________________________________________
Heb jij ook een concreet plan of sterke visie om onze maatschappij op een duurzame, gezonde of digitale manier te laten groeien? Deel jouw idee en kom in contact met potentiële partners die je hierbij kunnen ondersteunen.