"Een flexibele én rendabele personeelsplanning draagt bij aan de duurzaamheid van horecazaken."
Strobbo (voorheen OnlineWerkrooster)
#digitaal

Strobbo werkt aan optimalisering van personeelsplanning

Beschrijf in één zin waarover je idee gaat

Strobbo (voorheen OnlineWerkrooster) is een online platform voor het automatiseren van de personeelsplanning voor bedrijven met nood aan flexibele arbeidskrachten.

Wat betekent gezonde groei voor jou en wat mogen we daarbij niet uit het oog verliezen?

Wij focussen op duurzame horecazaken, dat wil zeggen zaken die met een witte kassa werken. Deze klanten kunnen het volle potentieel van onze software benutten, waarmee ze kunnen professionaliseren, optimaliseren en verduurzamen.


Wie ben je en waar wil je naartoe met jouw idee?

Bij personeelsplanning komt heel wat kijken. Dit geldt zeker voor sectoren zoals de horeca en de retail, die vaak flexibel personeel nodig hebben. Steeds meer werknemers willen hun werktijd zelf kunnen indelen en zichzelf snel en eenvoudig ‘aan en af kunnen switchen’, terwijl ze toch bij de werkgever in de spotlight blijven staan.

Door de directe koppeling met het kassasysteem krijg je samen met ons tijdsregistratiesysteem inzicht in de omzet per uur versus de personeelskost. Zo kan je snel zien op welk uur je zaak je productiviteitsdoel haalt en op welke uren niet. Juist in deze tijd is het heel handig om zaakvoerders daarop te wijzen en samen de knelpunten te overlopen. Op basis van de data kun je bijvoorbeeld beslissen om een uur later open te doen, of een middagpauze in te lassen vanwege lage inkomsten maar hoge personeelskosten op die momenten. Op die manier kan een zaak rendabeler en dus duurzamer worden. Strobbo is hiermee de oplossing voor zowel restaurants met 1 locatie als grote ketens.

"Een flexibele én rendabele personeelsplanning draagt bij aan de duurzaamheid van horecazaken."
Waarom heb je beslist om die richting uit te gaan? Welke stappen heb je reeds gezet?

Mijn medeoprichter en ik hebben beide in de horeca gestaan, dus we kennen de problematiek van personeelsplanning en opvolging in die sector vanuit eerste hand. In 2013 stonden we met onze pilot op de horecabeurs, wonnen we de ‘Baanbreker’ award en gingen we met zo’n 20 klanten naar huis. Sinds 2017 ben ik zelfstandige geworden en zeer actief beginnen verkopen, en daarmee is alles in een stroomversnelling terecht gekomen.

Wat zijn de concrete doelstellingen van jouw idee en hoe plan je die aan te pakken?

Ons product en team van intussen al meer dan 25 werknemers betreedt de internationale wateren. Om onze internationale groei te kunnen ondersteunen besloten we dit te doen onder een nieuwe internationale naam: Strobbo. Deze naam staat voor flexibiliteit en taalneutraalheid.

Wanneer is jouw idee geslaagd?

Als zoveel mogelijk zaken op lange termijn hun personeel rendabel inzetten, en medewerkers tevreden flexibel kunnen werken.

____________________________________________________________________________________________________

Heb jij ook een concreet plan of sterke visie om onze maatschappij op een duurzame, gezonde of digitale manier te laten groeien? Deel jouw idee en kom in contact met potentiële partners die je hierbij kunnen ondersteunen.

Meer weten
over dit project?
Bezoek de website